Expoziția Catch and release cuprinde include pictură, acuarelă și desen într-o selecție de lucrări abstracte și figurative care sedimentează preocupări mai vechi ale artistului Dragoș Burlacu. Ceea ce se număra printre calitățile principale ale picturii unui artist remarcat în contextul (re)orientării artei internaționale și românești spre old media din ultimele două decade, devine în această expoziție firul de păr pus sub lupă. „Tehnologia” imaginii picturale este restrânsă la constituentele sale minimale. Dragoș Burlacu reconsideră linia, pata, planurile suprapuse, transparența, punctul, motivul repetitiv și suprafața picturală ca realități de limbaj reduse la esențial dintr-o perspectivă prin care abc-ul picturii primește o dimensiune aproape conceptuală.
Grila este un leitmotiv iconic al artei abstracte. Grilajele din picturi și desene închid și separă, dar și protejează totodată, pentru că punându-le în relație, ele așază lucrurile într-un raport ambivalent înăuntru-afară, aici-acolo. Sugestia e de putere și limită, captură și control, dar și de punere la adăpost și ocrotire în același timp. Urmând intuitiv o lungă tradiție de gîndire, Dragoș Burlacu asociază figurativul cu particularul, cu simbolicul, orientarea, cu ”politicul”, în timp ce abstractul e universalul liber și ”poetic”. Limbajul pictural al expoziției susține această dialectică, grilajul disociind și legând în același timp pe o scară de reducție la elementar, ca și cum particularele imaginilor figurative s-ar contrage și atomiza, lăsându-se explicate și deturnate, de la ”politic” la ”poetic”, prin universalele abstracte.